Verkostojen merkitys luovassa toiminnassa verstaan kooste

MINUN LUOVUUS

Asiakas näkökulma
–> vuorovaikutus mitä asiakas haluaa? –> asiakkaan mielen ja ajattelumallin löytäminen. Eri asiakastyppit huomioon.
–> tarjoanko tarpeeksi vaihtoehtoja asiakkaalle, 3 Idun malli –> kolme alustavaa virikettä, joista asiakas voi valita
–> tarjoanko kokeilun mahdollisuuden asiakkaalle? –> esim. taidemaalauksen testaaminen kotona, tapahtuman fiiliksen”virtuaalinen” testaaminen, elämyksen kokeminen jo etukäteen
– tee helpoksi ostaa –> hinta on oltava näkyvillä, ilman hintatietoa on vaikea ostaa

Pelkoja…
… pelkäämmekö liiaksi hinnan esilletuomista? Jos hinnan ilmoittamista vältellään viimeisen asti/ei ole helposti löydettävissä, ostamisen päätöksen perusteena toimiva yksi tärkeä tekijä jää pimentoon.

Mahdollisuuksia..
–> Taiteen kautta kokemusten tuottaminen ihmisille
–> Mistä löytyy/rakentuu MINUN suosittelijat? Minkä henkisen palkinnon suosittelija saa suositellessaan minua?
– KERRO ITSESTÄSI, verkotu. Asiakkaat löytävät luoksesi…

Haasteet ja ongelmat
– Luovassa työstössä vallalla helposti kaaos –> negatiivinen kaaos levitessään ympärille voi häkellyttää kanssatekijöitä tai asiakkaita (voi olla myös positiivinen luova kaaos
– Löydettävyys: esimerkkinä pienyrittäjägraafiikot, jotka piilossa netin syövereissä🙂. Miten teen itseni helposti löydettäväksi esim. netissä?
– Myös tatelija tarvitsee markkinointia
– Tunnenko tarpeeksi eri alan osaajia, jotka voivat auttaa minua bisneksessäni ja joiden kanssa voin tehdä yhteistyötä? Oman verkoston laajentaminen..
– Taidetta tehdään ensisijaisesti muille. Löytyykö taitelijan ja harrastajan ero ”omasta lapsesta” luopumisen helppoudessa?

MEIDÄN LUOVUUS

Jakamisalusta
– taiteen tulisi olla lähellä asiakasta, helposti löydettävissä
– sisustussuunnttelijat tärkeimpiä kanavia taidegraafikoille, galleriat toisena tärkeänä kanavana
– löydettävyys verkossa tulee olla kunnossa
– erilaisia malleja yhteistyökuvioiksi voi aina lisätä, esim. markkinointiin 3×3 malli –> kolmen osaajan tuotteet samassa esittelyssä (kolmella henkilöllä) kolmilla eri messuilla = 3 kertainen hyöty

Rajapinnat
– ymmärränkö toisten taitajien/taitelijoiden kieltä –> vuorovaikutus.
– Esimerkkinä yhteistyöstä ja rajainnovaatioista taitelijoiden ja insinöörien yhteistyö Powerkiss vai oliko powercat, nyt en muista🙂 Google käyttöön..

Yhteiskunnallien yrittäjyys
– Millaisten arvojen kautta yritän?
– Keksitään uusia luovia menetelmiä isojen yhteiskunnallisten haasteiden ratkomiseen ympärillä ja bisnestä sen ympärille
– Jalo yhteiskunnallinen tavoite mukana bussineksessä..
– Taide kasvattajana ja kehittäjänä, esim. valmennuksia yrityksiin taiteen kautta

————-

27.1.2010 Jyväskylässä rahoitusinffo, lisätietoa Soile Ollikaiselta tai Heidi Länsisalmelta

ISO KIITOS kaikille meille mukana olleille

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: